AccorHotels och Linkedin samarbetar för att stärka kundernas företagsnätverk

| 26 oktober, 2016 | 0 Kommentar

logo-business-check

Den världsledande hotelloperatören AccorHotels går nu samman med affärsnätverket Linkedin i ett samarbete för att skapa och underlätta affärsmöjligheter för alla gäster som är anslutna till hotelloperatörens mobilapp. 

Med den nya tjänsten, Business Check powered by Linkedin, kan affärsresenärer identifiera personer i sitt professionella nätverk som är baserade i de städer där de för närvarande befinner sig. Detta gör det lättare att skapa nya kontakter och bearbeta befintliga när man är på resande fot.

– Business Check powered by Linkedin kommer att berika de funktioner som vi redan erbjuder i vår mobilapp. Av användarna är det idag cirka 60 procent som är affärsresenärer och med den nya tjänsten hjälper vi dem och andra kunder att utöka sina affärsmöjligheter, säger Romain Roulleau, Senior Vice President för e-handel och digitala tjänster på AccorHotels.
– Med över 26 miljoner affärsresenärer är Linkedin en av världens ledande resegrupper, och genom detta samarbete kan dessa resenärer nu bli ännu mer aktiva när de är på resande fot. Vi vill ju alla få ut så mycket som möjligt av våra tjänsteresor utomlands och med den nya funktionen kommer det bli ännu enklare att hålla en nära kontakt med kunder, prospekts, leverantörer samt gamla och nya kollegor, säger Joshua Graff, Vice President för marknadsföringsmöjligheter för Linkedin i EMEA.
Postat i : Hotellnyheter
×

Skicka en kommentar